2020年4月24日 星期五

彭 氏 夫 婦 的 故 事

彭太 2001 年已是機場地勤,4 年後丈夫亦入行,夫婦兩人今年 38 歲,一半人生在機場度過,也在這裏遇到對方,「做咗機場 19 年,冇諗過會離開機場,諗住呢份工做到退休」。彭太所屬航空公司因疫情退出香港,遣散所有員工,在另一航空公司工作的彭先生雖保得住工作,但上月起開始放無薪假及年假,整個 4 月只有兩天需上班,兩夫婦月入由 5 萬多縮減至約 2 萬元,單是供樓、水電煤等日常開支已達 1.5 萬元。

以往每年彭氏夫婦會有 3 次長途旅行和 9 次短途旅行,「曾經一次兩日假唔知做啲咩,我哋出咗張機票去台灣食個飯跟住就返嚟」,兩人回想起來笑說「很揮霍、有點任性」,旅行原是兩人最大嗜好,年初還計劃 5 月到濟州島踩單車。

兩人婚後一直是「無飯夫婦」,如今則變成街市的「格價夫妻」。彭生帶點激動說:「以前唔會 10 幾蚊嘅魚蛋同 10 蚊嘅魚蛋比,𠵱家連嗰幾蚊我都想慳埋。」彭太隨即補充,早幾天沒煮飯,唯有待超市特價時段買壽司,若外出吃飯則要趁早餐或下午茶時段。疫情期間,有朋友邀請他們外出吃飯,兩人反而提議到自己家用膳,「(出街)平平哋兩個人都要食 400 蚊一餐,𠵱家 400 蚊喺我哋 4 日嘅開支」,彭太數著手指如是說。

除節省支出,彭太上月亦到朋友的餐廳做兼職樓面,4 天後政府推出針對食肆的防疫措施,朋友餐廳生意大受打擊,彭太的兼職亦化為烏有,彭生其後陪太太四出尋找兼職,只見區內空店愈來愈多。直至受訪前一周,彭太加入外賣員行列,試過做兩小時僅 4 單生意,掙到 120 元,「有陣時去攞外賣,見到好多(外賣員)都係南亞人或者上咗年紀,我都唔好意思,好似同人爭飯碗,好似佢哋比我更需要呢份工」,彭生立即輕拍太太肩膀,「我知,但我哋都要搵食㗎」。

對他們而言,「我哋又捱過一日喇」成為疫下口頭禪,兩人在受訪這天重返機場,感覺既熟悉又陌生,眼見航班顯示牌只餘小量航班,離境大堂人跡罕至,「好似打咗一個月 10 號風球」,兩人嘆說現時的生活是無止境等待,如同「無底深潭」,但仍期待疫情完結的一天,夫婦牽著手重返機場。


明報記者 黃詩雅

沒有留言:

張貼留言